Dynamiczny rozwój nowoczesnych technologii informatycznych w dwudziestym pierwszym wieku sprawił, że prowadzenie biznesu stało się tak proste – a jednocześnie wymagające – jak nigdy dotąd. Na szczęście, dzięki takim nowoczesnym platformom do handlu internetowego działanie na rynku może być znacznie prostsze
Sklep internetowy… czyli jakie korzyści można osiągnąć dzięki temu rozwiązaniu?
Sklep internetowy oparty na nowoczesnej platformie online to potężne narzędzie pomocne w osiągnięciu biznesowego sukcesu. Sprawnie działający, atrakcyjny wizualny oraz prosty w obsłudze sklep pozwala dotrzeć nawet niewielkiemu sprzedawcy do szerokiego grona klientów z całego rynku krajowego.
Wreszcie, nowoczesne rozwiązania w zakresie e-commerce to także dobry sposób na optymalizację prowadzonej działalności gospodarczej. Skąd to wynika? Wytłumaczenie takiego stanu rzeczy jest wbrew pozorom bardzo proste: sklep internetowy to – oprócz możliwości złożenia zamówień przez klientów – także możliwość automatycznego generowania faktur, potwierdzeń zamówień, dokumentów przewozowych czy wiadomości wysyłanych do klientów. Zautomatyzowanie tego obszaru pozwala na znaczne oszczędności kosztów związanych z prowadzeniem działalności handlowej.
Magento – czy idealny sklep internetowy istnieje?
Choć w realnym świecie nie istnieją oczywiście rozwiązania idealne, to nie oznacza to jeszcze, że nie można dążyć do doskonałości. Dobrym przykładem są tu liczne funkcjonalności, jakie oferuje sprzedawcom chcącym przenieść swój biznes do sieci platforma do prowadzenia sklepu internetowego Magento. Systemem ten należy obecnie do najpopularniejszych rozwiązań na całym świecie.
Jego ważną zaletą jest oparcie działania platformy na licencji Open Source – fakt ten oznacza brak różnego rodzaju opłat licencyjnych, z którymi muszą borykać się klienci w przypadku wyboru rozwiązań konkurencyjnych. Liczne funkcjonalności sprawiają, że rozwiązanie to jest dobre zarówno dla małych sprzedawców, jak i większych podmiotów.
Nie tylko handel online, ale także mailing
Należy przy tym pamiętać, że Magento to nie tylko sklep internetowy. Istotną zaletą, której w żadnym wypadku nie należy ignorować, jest możliwość integracji platformy do e-commerce z innymi użytecznymi rozwiązaniami w zakresie na przykład marketingu internetowego.
Ciekawym rozwiązaniem możega być w tym wypadku wykorzystanie modułu pozwalającego na integrację z FreshMail.pl, czyli systemem do prowadzenia kampanii mailingowych. Takie działanie pozwoli na wysyłanie wiadomości mailowych do tysięcy obecnych oraz potencjalnych klientów jednocześnie.